gDateHeas="date-header"><$BlogDateHeEkim 04, 2006logDateHe!-- Begin .post -->
<$BlogItemBoTakip ettiğim moda yazarlarından Suzy Menkes (International Herald Tribune), bugün Sıra Kimde? (Who's Next?) başlıklı yazısında tasarımcı yüzyılının sonuna gelip gelmediğimizi sorguluyor.
1980'lerde modanın herkese ilham verdiğini, yeni şeylerin o zamanda yaratıldığı ve kalıcı markaların doğuşuna sahne olduğundan bahsetmiş yazar önce.
"Jean Paul Gaultier, Ralph Lauren, Calvin Klein hep o zamanda ortaya çıktılar. Ayrıca Japon, Belçikalı gibi alternatif tasarımcıların doğuşu da o dönemde başladı.
Ayrıca endüstrinin şu andaki durumu 1980'lerde kurulan markalar gibi bir yaratımın söz konusu olmadığını gösteriyor.
Tabii ki yeni tasarımcılar çıkacak ve bir takım şeyleri değiştirecekler. Ancak, rujdan yatak örtüsüne uzanan bir markayı baştan yaratmak pek olası görünmüyor.
Şöyle bir gerçek var ki; eğer LVMH gibi dev şirketlerle bir bağınız yoksa, global bir marka kurmak mümkün değil.
Yakında Karl Lagerfeld, Yves Saint Laurent gibi adıyla karizmasıyla markanın önüne geçen tasarımcılara yer olmayacak. Marka yöneticilerine göre tüm odağı tasarımcıya vermek marka için zedeleyici. Karizma yerine satılabilir ürün tasarlayan yeni tasarımcılara yüklenilmeli.

Ancak daha 10 yıl büyük markalar kalıcı olacakları keşfedilecek sahalar bulmalılar, Çin, Körfez ükeleri, Hindistan, Güney Amerika ve Türkiye gibi. Çünkü sofistike batı dünyası logoya karşı giderek kayıtsız kalmaya başladı.

Peki moda bitti mi? Sadece farklı olacak. Kim bilir belki bir sonraki yeni marka uzayda kurulacak?"

Etiketler:

"comments">

<$BlogItemCo0h4>
<$BlogItemCrYorum Gönder

nd #comments --> v>