gDateHeas="date-header"><$BlogDateHeAralık 04, 2006logDateHe!-- Begin .post -->
<$BlogItemBoDünya giyinmek, ekonomi dönmek, bazıları iş yapmak, bir kısmı ünlü olmak, ötekiler hayal satmak, berikiler de satın almak zorunda. Belki 5. kere yazıyorum ancak sokak herkese ilham veren tek kaynak. Ancak öyle bir pazar var ki, sokaktan ilam alınan tekrar sokak için üretiliyor. Öyleyse üretim için sanattan, müzikten, filmlerden, ünlülerden herşeyden önce gelen kutsal kaynak sokaktır. Sokağı iyi hazmetmeyen iyi marka olamaz. Öte yandan bir takım ünlü tasarımcıların high street markalarıyla son yıllarda girdikleri sıkı fıkı ilişkiler lüksün ileride nasıl bir hal alacağı hakkında kafada soru işaretlerine sebep oluyor. Dolayısıyla bu ara high street markaları hiç olmadığı kadar gündemde. Bir kaç yıl öncesine kadar yüzüne bakılmayan H&M gibi markalar trend ürünler yaratıp sokağın yani ortalama para harcayan fakat trend kıyafetler giymek isteyen kesimini yakaladığından beri adeta bir fenomene dönüştü. Sıkça Avrupa'ya gidenler H&M ve Topshop'un önlenemez yükselişine her geçen gün hayretle şahit oluyorlardır. Ucuza giyimin adresi olan bu markalar artık trend giyinmenin adresi oldular. H&M'den alınan bir ürün artık moda olarak o kadar arzu edilir duruma geldi ki, trendsetterların sır butiklerden aldıkları değişik parçaları bile affetmez oldu. Bu noktada H&M'in sırrını anlamak milyonlara hitap eden bir markanın içini görmek, tekstil ve markada başarıyı anlamak açısından çok önemli. İşte verdiğim seminerlerde kullandığım Stokholm Sendromu H&M'in başarı sırlarını sizlerle de paylaşıyorum:
-100 tasarımcısı sürekli dünyayı geziyor, her yerden ilham alıyorlar. Filmler, sokak, sergiler, dergiler.
-Tasarımdan dükkana 3 hafta gibi kısa bir (lead time) süre var
-750 fabrikayla çalışıyorlar. Bunun %60’ı Asya’da, geri kalanı Avrupa’da..
-Stil dikte etmiyorlar, tüketicileri ne isterse onu veriyorlar.
-Modanın toplumun aynası olduğunu düşünüyorlar, o ayna şu anda çekicilik ve cazibe zamanı diyor.

Şu anda çoğu insan, geçmişte sadece zenginin yapabildiklerini çok ucuza
yapabilme şansına erişti. Hatta ailelerimizin yapamadığı birçok şeyi aynı gelirle yapabilir olduk. Ucuz havayolları sayesinde dünyayı
görüyoruz, ünlü mü olmak istiyoruz yeteneklerimiz doğrultusunda star yaratan yarışmalara katılıyoruz.
H&M bu değişimi gözlemledi ve tasarımı sokağa indirdi.Ancak yetenekli tasarımcılarla ya da özel trend takipçileriyle çalışan bu tip markalar zekice yaptıkları pazarlama hamleleriyle de iştah kabartıyorlar.Konu H&M olduğuna göre son uygulamadan da bahsetmek lazım. Aralık 1'den itibaren 23'üne yani Christmas'a kadar hediye ürün kampanyası yapıyorlar. Her gün farklı bir ürün o gün geçerli olmak kaydıyla inanılmaz indirimlerle satılıyor. Bu da her gün mağazayı ziyaret etmek için bir başka sebep.

Etiketler: ,

"comments">

<$BlogItemCo2h4>
Blogger o

<$BlogCommenEvet dediğin gibi modanın nabzı sokaklarda atıyor. İndirimmi varmış e bi bakalım dime ozaman ya sokakta klişe görünmeyelim :]

<$BlogCommen11:21 ÖSlogCommen  Anonymous Adsız

<$BlogCommenhmdeki indirimi yakalayabilirsen siparislerim olur :)
.melis

<$BlogCommen11:51 ÖSlogCommen  <$BlogItemCrYorum Gönder

nd #comments --> v>