gDateHeas="date-header"><$BlogDateHeŞubat 22, 2007logDateHe!-- Begin .post -->
<$BlogItemBoBirkaç yıl evvel Mango'dan duyduğum bu söz "biz disposable yani kullan-at ürünler yapıyoruz" kulağımda ikinci küpenin yerini almıştı. Bünyede yarattığı bu tahribatla ürünlere daha seviyeli yaklaşır olmuştum. Şimdi Mango'nun bu sözüyle yola çıkarak Zara'daki deneyimimi gözler önüne sermek istiyorum.
Geçen hafta Zara'dan bir ankle bot yani bilekte biten bot aldım. Üstelik indirimde ayak numaramdan bir mamül bulduğum için sevincim ikiye katlanmıştı. Çarşıdan aldım bir tane eve geldim 2 tane hesabı, botun fiyat etiketinin yanında gömlek alırken etikete ilişmiş düğme misali, 1'er adet topuk çivisi eklendiğini görünce işkillendim. O kadar mı çabuk yıpranması bekleniyordu topuk çivisinin ki, yanına yedeğini koydular diye karlı olmayan bir alışveriş yapmış olmalıyım diye kendime seslendim.
Bot, dolabımdaki yerini alalı daha bir hafta olmadı ki, ayakkabının kokusu çıktı. Birlikteliğimizin ikinci gününü bugün başbaşa geçirdik. Sonuç aşağıda.
Resimdeki minik siyahlıklar olan yedek topuk çivileri takriben 4. giyişte sahaya girer. Bot 90'ı tamamlamadan hakkın rahmetine kavuşur.


Not1: Gerçi "Zara ne yapsın" diyenler çıkacaktır. Suçu bizim yollara atacaktır. Sayın okura cevabım da şöyle olur "Ben de bunları inşaat alanında giymedim. Güzide Bağdat Caddemizde giydim. Yargılarken göz önünde bulunsun."
Not2: Topuk çivisi hazır etikete ilişikken bu yıpranma ışık hızına dayanamayan plastik deriden de bir bot çıkacak kadar parça ekleyin o etikete lütfen.
Not3: Ucuz etin yahnisiyle ayakkabı arasında sinerji yaratıp kendime kızdığım dakikarda, ayakkabımın ucuzluğunun indirimden kaynaklandığı, sezondaki satış fiyatının 125 YTL olduğunu kendime hatırlatınca yahniyi niye yiyemediğime sinirlendim.
Not4: Zara yollarına düşmekle bir round beni bekler.

Etiketler:

"comments">

<$BlogItemCo10h4>
Anonymous Adsız

<$BlogCommeninanamıyorum, tamamıyla aynı durumu,aynı botla alakalı yaşadım.zaradan ayakkabı fikri bitti!

<$BlogCommen2:53 ÖSlogCommen  Anonymous Adsız

<$BlogCommenhalbuki zara'nin kaliplariyla rahat ederdim ben. demek ki alinacaksa tahta topuklu bir versiyon secmek lazim.. ya da zounlu kalmadikca almamak lazim.

bir de bot ustune olan gelismeyi paylasmak istiyorum Zara'nin durum karsindaki tutumunu:
Botu hangi tarihte aldigimin ispati icin fise baktilar. Gecen hafta oldugunu gorunce, botu geri alip yerine baska bisey secmemi onerdiler. oysa ben tamirini istiyordum ama bunun mumkun olmadigini soylediler. neyse botumun yerine alacak sey bulmayinca kös kös dukkandan ayrilip, uhu ile cikan parcalari yapistirmaya karar verdim..bare botumun kalan 2 gunluk omrunu birlikte gecirelim dedim..bu arada zara'nin geri alma yaklasimini ise takdir ettim.
.melis

<$BlogCommen4:00 ÖSlogCommen  Blogger şahika uğurlu

<$BlogCommenet ne kadar ucuz olursa olsun, kasabı zara olduğu takdirde tüketici olarak haklarımızı sonuna kadar kullanmamız gerektiğine inanıyorum.
misal, severek beğenerek alıp iki kere giyemeden vıcığı çıkan ürünün yerine aynı markanın başka bir ürününü seçmeye kesinlikle mecbur değiliz.
tüketici kanununa göre, sanırım ürünü aldıktan sonraki bir ay içinde, böyle patlak çıkan malı sorgusuz sualsiz iade edip paramızı da kuruşuna kadar almaya hakkımız var.
bilelim, bildirelim :)

<$BlogCommen10:09 ÖÖlogCommen  Anonymous Adsız

<$BlogCommenpara iadesi opsiyonunun bana sunuldugunu hatirlamiyorum.
bir de bu ulkedeki hic bir magazada kasaya giren para cikmiyor kardesim. kaldi ki degistirmek bile zulum.nerde ingiltere amerika. giy giy begenme geri ver, hatta uzulsunler parani geri verirken, burda hemen zulaya gidiyo o mangirlar.

urun haklarini gercekten bir bilmekte fayda var..soyle bir kanunu yakalarsam atayim buraya millete yarari olur.
.melis

<$BlogCommen11:17 ÖSlogCommen  Blogger şahika uğurlu

<$BlogCommenmelisçim,
http://www.tuketicimerkezi.org/tuketicikanunu.php adresinden bakabilirsiniz.
kanuna göre para iadesi, ürün değiştirme, vb. satıcının tasarrufunda olan opsiyonlar değil.
aksini iddia etseler de haklarını bilen, daha yetkili biriyle görüşmek isteyen, tüketici derneklerine şikayet etmekle, hatta abartıp avukatına havale etmekle tehdit eden bir müşteri karşısında süt dökmüş kediye dönüyorlar.

<$BlogCommen11:01 ÖÖlogCommen  Blogger ttku

<$BlogCommenzara'dan ayakkabi degil de casual bir mont deneyimini de ben yasadim.

yeni sezon mont kuresel isinmayla alakali olarak birden indirime girince ben tarafindan havada kapildi, altina tisort giyerim ustune bunu alirim, yine de alirim, bu fiyata kacmaz diye diye kendimi kandirdim. montu ilk giydigim gun sol omuz dikisi acildi.

cok uzuldum, ucuz olsa da verdigim paraya acidim, icim yandi.

trikolarini, bluzlarini bagirimiza bastigimiz zara hanim montumuzun dikislerinin uzerinden bir kere daha gidiversin, duaciyiz.

<$BlogCommen1:00 ÖÖlogCommen  Anonymous ipeq

<$BlogCommenMerhabalar..
Zara'dan ayakkabi deneyimini ben de bikac ay once yasadim fakat benimki numaradan kaynaklanan bir problemdi ve aldıgım numarayi geri verip bir buyugunu almak istemistim.. Fakat maalesef ki 1 ay icerisinde Istanbul'daki hicbir Zara magazasina istedigim numara gelmedi.. Neyse asil olay su: Cevahir Zara magazasina gidip durumu anlattigimda ve 1 ayin dolmak uzere oldugunu soyledigimde ayakkabiyi geri alip bana parami iade edebileceklerini solediler.. Ben de ayakkabilari verip, parami alip tipis tipis ayrildim magazadan..
Allahtanki bir sonraki ay istedigim ayakkabinin numarasi raflarda yerini almisti:)

p.s. Benimde bu ayakkabidan cok memnun oldugum soylenemez.. Gercekten Zara'dan ayakkabi almamali miyiz acaba? :(

<$BlogCommen11:08 ÖÖlogCommen  Anonymous Adsız

<$BlogCommenipeq,
valla alip almama karari kararini ardinda su nedeni bilerek yapacagiz artik.."bu urunler saklanacak klasikler degil, kullan-at parcalardir"
o yuzden bir sezon sonra atacagimizi bilerek anlik mutluluk icin almak istiyorsak alacaz. yoksa para biriktirip dogru kaliteli yerlere..
sevgiler
.melis

<$BlogCommen2:31 ÖSlogCommen  Anonymous muge uzunismail

<$BlogCommenmerhaba,

tamamen aynı duygularla gecen sezon kaban aldım ,böl coculugmdaki kabanlar giib sevindim 3 gunde itibaren heryerindeki dugme yaklasık 4 kere koptu herseferinde inatla diktim su an pacavra gibi duruyor biz belki her kıyafeti dispose etmek istemiyoruz cinin çöpünü modayı uczlattım diye satmaktan vazgecseler artık ....bundan sonra kendi ayakkabımı kendim yapcam ben ayakkabı kursuna gidiyorum muge

<$BlogCommen5:10 ÖSlogCommen  Blogger ayşe

<$BlogCommenBen tam aksi bir yorum yapacağım.Neredeyse çoğu ayakkabımı Zara'dan alıyorum ve çok memnunum bugüne kadar ne vurma ne de herhangi bir parça zedelenmesi oldu.Acaba illere göre şube farklılığı olabilir mi?Belki ürün kalitesi konusunda yoktur ama iade problemi de hiç yaşamadım.İzmir'de yaşıyorum.Ne zaman iade istesem anında paramı veriyorlar hatta bir arkadaşım para iadesi değil ürün değişiklikliği yaptı ancak karar verene kadar üç kere ürün değiştirdi.Bir sorun çıkarmadılar.Kullan at olayına ise katılıyorum Mango kazaklarım yine bir derece ancak tshirtlerim değil seneye yazı baharı bile göremiyorlar çok çabuk eskiyorlar.

<$BlogCommen12:47 ÖSlogCommen  <$BlogItemCrYorum Gönder

nd #comments --> v>