gDateHeas="date-header"><$BlogDateHeOcak 20, 2008logDateHe!-- Begin .post -->
<$BlogItemBoİndirimden sevilecek bir mamülü çok ucuza almak, haritayla define adasından büyük hazineyi bulmaya benziyor. Dükkandan alırken o hazineye para veriliyor ama indirimden almış olmanın dayanılmaz hafifliği ile mutlu mesut mağazadan poşetle ayrılınıyor.

Hal böyle olunca indirim gibi bir pazarlama taktiğinden dilediğince faydalanmış insanoğlu niçin torbasında bunu dünyaya ilan etmek zorunda kalıyor?

Uzun lafın kısası mesela Mango'nun indiriminden ürün aldım diye niye bunu elimdeki poşetle herkese duyurayım? Kaldı ki ne olursa olsun müşteri ucuzluktan almış bile olsa o dükkanın stoklarını eritmede faydalı olurken sürümden kazandıracak çoklukta alışveriş ediyor. Dolayısıyla üzerinde outlet yazan torbayla beni gezdirmek yerine, daha çekici çarpıcı torbalarla beni ödüllendirmeleri gerekir.

Üzerinde İndirim- Sale - Outlet yazan torbalar sanki müşteriyi cezalandırıyor.
Alışveriş poşeti de önemli bir pazarlama aracı olduğuna göre (bir nevi elde taşınan reklam), herkes üzerinde outlet-indirim yazmayan torba ya da poşetleri, birden fazla kez kullanmaya teşebbüs eder. Yani Outletli Mango torbaları gibiler ellere tutuşturuldukları günler hariç, torbalı başka günlerde iyi yerlerde gezdirilmezler.

O yüzden müşteriyi bu poşetleri severek kullanmaya iten ya da en azından cezalandırmayan tasarımlar bekliyorum.

Etiketler:

"comments">

<$BlogItemCo2h4>
Blogger deryik

<$BlogCommenben umutsuzca bir gün "poşete ihtiyacınız var mı?" diye sormadan her şeyi poşetleme huyunun bitmesini bekliyorum... şimdiye kadar bir kez kitapçıda "poşet lazım mı çantanıza sığar mı" sordular, çok mutlu oldum.

bari karton veya küçük boy torba yapsınlar. ya da her marka kendi "plastic aint my bag"ini tasarlasın satsın.. neyse yani :)

<$BlogCommen8:49 ÖSlogCommen  Anonymous Adsız

<$BlogCommenMelis'cim, bu fikrine bayıldım. Her indirim "bu torbalar ne yaaaa" diye sinir oluyorum ben de. Dediğin gibi yapsalar, hatta bir event haline getirilebilir. Örneğin, Starbucks'ın her Noel özel ürettiği kapları gibi. Bir ilanlar yapıyorlar "they are here!" tadında, insanlar resmen o kaplar için Noel'in gelmesini sabırsızlıkla bekliyor.

<$BlogCommen10:24 ÖÖlogCommen  <$BlogItemCrYorum Gönder

nd #comments --> v>