gDateHeas="date-header"><$BlogDateHeAğustos 25, 2008logDateHe!-- Begin .post -->
<$BlogItemBo



Zeynep Merve Mehmetli'yi İTKİB'in genç tasarımcılar yarışmasında tanıdım. Geçtiğimiz ay yapılan "isyan" temalı yarışmada ilk 3'e giremedi. Ancak yarışma sonrası kulislerde hep onun ismi geçer oldu. Benim de favorilerimden ilki olan Zeynep'i yakaladım ve mini röportaj yaptık.

Avusturya Lisesi'ni bitirdikten sonra eğitimine Viyana Üniversitesi "Sanat Pedagojisi ve Tekstil Sanatları" bölümde devam ediyor. Sorulara ben başladım Zeynep gerisini getirdi. Umarım Zeynep'i gelecekte tasarım arenasında sıklıkla görüp, yaptığı farklı işlerden bahsederiz. zmmehmetli@yahoo.de adresinden ve http://www.zeynepmervemehmetli.com/ sitesinden kendisine ulaşabilirsiniz.


1-Moda’yı tasarlamayı çok seviyorum çünkü...... Moda'yı tasarlamak aslında dünyadaki herhangi bir şeyi tasarlamak gibi. Giysi, insana fiziksel olarak en yakın yabancı cisim. Kıyafetin nasıl gözükmesi
gerekiyor, neden gözüktüğü gibi gözüküyor, böylece neye, ne şekilde bağımlı kimlikler ortaya çıkıyor, bunlara dikkat etmeye çalışıyorum.

2-Viyana’da tasarım okumanın bana katkısı... başka bir kültürle karşılaşıp onunla başetmeyi, onu
anlamayı, bununla beraber kendi kültürüme de dışarıdan bakıp onu görebilmeyi öğretmek olduğunu düşünüyorum.

3-Avusturyalı tasarımcılar ve Türk tasarımcılar arasında.. tasarımın Türkiye'de Avusturya'dakinden çok daha fazla üretilmesi ve tüketilmesi gibi ....farklar var.
Gerisiyse çok daha karmaşık.

4-Moda tasarım eğitimini bitirdikten sonra....., farklı kumaş ve materyallerle çalışmayı, yeni teknikler öğrenmeyi ve geliştirmeyi, yeni kalıplar denemeyi sevdiğim için bunlar üzerine yoğunlaşmayı düşünüyorum. Şu anda Tekstil Sanatları okuyorum. Gelecekte kendimi bu konuda geliştirmeye devam etmek istiyorum.

5-(+0) adlı koleksiyonum sırasında Veronique Branquinho’nun danışmanlığı.. en çok ne istediğimi anlamak sürecinde beni ileri götürdü. Kendi işini profesyönel anlamda iyi yapan insanlarla beraber çalışmak okul dışında insana beklentilerini anlamak konusunda ve onların tecrübelerinden faydalanmak anlamında çok şey katıyor.

6-İlgiyle takip ettiğim favorim olan tasarımcılar.... Bless, Comme de Garçons, Raf Simons, Hussein Chalayan, Cosmic Wonder diyebilirim. Genelde İyi bir iş görmek -özellikle tasarım aşamasında- beni sevindirmiyor. Tam tersine benim de yapmayı düşündüğüm, ya da üzerinde olduğum bir form, ayrıntı bazen başa dönmek anlamına gelebiliyor. Modanın kendisinden değil, etrafımda olan bitenden, kendi alışkanlıklarımdan veya yazılı eserlerden ilham almaya çalışıyorum.

7-Moda tasarımında en özgün yıllar dediğim.. yıllar yok aslında. Bütün bu döngünün kendi tekrarlanamazlığı içinde uzun bir süreç olduğunu düşünüyorum. Farklı zamanlarda ve yerlerdeki stilleri, estetik sebepleri ve toplumsal gereklilikleriyle beraber görüp şimdi neye ihtiyacımız var, bunu kendi bulunduğum noktadan yorumlamaya çalışıyorum.

8- Moda’nın geleceğini anlamak bana göre.... bugün dünyada neler olduğunu düşünüp takip etmekte yatıyor. Dünyanın şimdiki görüntüsünü aktif olarak biçimlendirmek de, üretilene daha bilinçli bakmayı gerektiriyor.

9- Koleksiyonlarımı paylaştığım herkes sayesinde kendi işime başka bir şekilde bakma fırsatım oluyor, ama tabii ki Paris..Moda Haftası’nda koleksiyonlarımı sergilemek isterdim.

10- İTKİB’in genç yarışması bana göre.... çok keyifli ...bir deneyimdi.

11- Benim isyan ettiğim şeyler..... dayatılan düşüncelerin her türlüsü. En kötüsü de dayatıldıklarını farkedemediklerimiz.....dir.



Etiketler:

"comments">

<$BlogItemCo0h4>
<$BlogItemCrYorum Gönder

nd #comments --> v>