gDateHeas="date-header"><$BlogDateHeMart 19, 2009logDateHe!-- Begin .post -->
<$BlogItemBoCoco Chanel, Audrey Tautou'nun bedeninde Coco Avant Chanel filminde ruh arayacak.
Chanel'ci değilim ve olmadım ama filmi mutlaka izleyeceğim. Fransa'da 22 Nisan'da gösterime girecekmiş. Bize gelir mi bilinmez. Seyretmenin bir yolu bulunur.

Bu postu yazarken hemen kütüphanemdeki moda kitaplarımı karıştırdım. Coco Chanel ile ilgili şu yazıyı paylaşmak istedim ki, filmdeki Coco nasıl tanıtılacak karşılaştırma yapalım diye...

"She may be remembered as the greatest designer of the 20th century. She may have taken jersey from the domain of men's underwear and transformed it into pared down luxury sportswear. She may have been the first designer to take elements of menswear and adapt them for the womenswear market. She may have created the first fragrance to receive wordwide acclaim. But despite these accolades, Gabrielle "Coco" Chanel (1883-1971) was a racist, homophobic Nazi sympathizer whose extraordinary talent for design was matched by a notoriously unpleasent personality. "

- Ayrıca evlilik dışı bir çocuk olduğu,
- Fakir bir ailede doğduğu,
- Bir cafe'de şarkıcılık yaparken Coco ismini aldığı,
- Sosyete orospuluğunu daha karlı bulduğunu (tanımadığım adama kalkıp orospu demek istemezdim ama courtesan'u çevirince öyle çıkıyor),
- Sevgililerinden birinin 1913'te Deauville'de ilk butiğini açtığını,
- Erkeklerin iç çamaşırında kullandıkları penye kumaştan yaptığı tasarımları çok pahalıya satmasını,
- Ve sonra Vogue'da "synonymous with chic" yorumlarının yapılmasıyla efsaneleşmeye başlamasını...

sabırsızlıkla bekleyeceğim...

Etiketler:

"comments">

<$BlogItemCo6h4>
Anonymous seda

<$BlogCommenneden chanel'ci olmadıını merak ettim. üzerime vazife ettim v soriim dedim:)

<$BlogCommen2:48 ÖSlogCommen  Anonymous seda

<$BlogCommenmelis, merakımı giderr:)

<$BlogCommen8:58 ÖSlogCommen  Blogger Dilek Isabelle

<$BlogCommenevet bende :)

<$BlogCommen5:00 ÖSlogCommen  Blogger EBRU

<$BlogCommenfilm istanbul'da da çekildi. mutlaka burada da gösterime girecektir.

<$BlogCommen2:09 ÖSlogCommen  Blogger EBRU

<$BlogCommenyani reklam filmi:)

<$BlogCommen2:11 ÖSlogCommen  Anonymous Adsız

<$BlogCommensevgili ebru,
sinema filmi başka, reklam filmi başka. istanbulda cekilen reklam filmi.
ikisinde de tautou'nun oynaması seni yanılttı.

sevgili seda,
chanel silüeti hiç bir zaman tarzım olmadı. klaiskten çok uzağım. Yenilikçi farklı ve incilerden uzak bir görünüm beni daha çok mutlu ediyor.başka bir sebep yok :)


sevgiler,
.melis

<$BlogCommen8:12 ÖSlogCommen  <$BlogItemCrYorum Gönder

nd #comments --> v>