gDateHeas="date-header"><$BlogDateHeHaziran 11, 2009logDateHe!-- Begin .post -->
<$BlogItemBoAğzımız vasıtasıyla içeri girenleri kontrol ediyoruz (Paketli olanların en azından kalorisine bakıyoruz). Peki ya sürdüklerimiz yoluyla içeri yollananlar nelerden oluşuyor ve bizim için ne kadar iyi haberimiz var mı?

2004 yılının sonlarında bir site keşfetmiştim. Kozmetik ürünlerin içindeki maddelerin neler olduğunu ayrıntılı olarak sıralıyordu. Siteye sahip olduğum her kremin içeriğini girip, dudak bükmeye başlamıştım. Sonra iş arkadaşlarımınkileri inceleyip onların da moralini bozuyordum. Diş macunu, oje, saç boyası, nemlendirici, deodorant derken ipin ucu kaçtı. Çünkü kullandığım herşeyde illaki kusurlu madde vardı. Atın ölümü arpadan olsun diye siteyi unuttum gitti.

Sitenin isimini beyin odacıklarımda bulamıyordum. Travma onu epey derinlere gömmüş. Sonraki yıllarda aklımda kalan bir takım maddeleri elime geçen ürünlerde ister istemez inceledim. Bu maddeler hayatımı yönlendirmese de beni rahatsız etti. O yüzden geçen yıldan beri organik maddeler kullanmaya çalıştım (Zangoç siteye göre seçtiklerimde pek başarılı olamamışım).

Bugün organik, ekolojik, sağlıklı yaşam konularına pek meraklı bir arkadaşım, kendine en kanserojensiz güneş koruyucu (Kozmetiklerdeki yoğun kanserojen maddeler maalesef yüksek koruma faktörlü güneş kremlerinde var. Güneş mi, koruma faktörü mü katil onu filmin sonunda göreceğiz.) aramakta olduğunu iletti. Ve ürün taraması yapan bir site bulmuştu. Yani benim 5 yıl önceki kabus geri gönmüştü. Travma yeni ara yüzüyle karşımdaydı.

Başladım yine araştırmaya. Sitede korkarak arattığım kulllanmakta olduğum ürünlerde sıkıntılar var yine. Severek kullandığım bazı ürünler için 3 maymunu oynayacak mıyım bu sefer bilemiyorum. Mesela körü körüne bağlandığım Mavala allahtan marka olarak incelemeye alınmamış. Ancak Laura Mercier'in taptığım Secret Brightener'ı neredeyse idamlık. Ahava'nın 50 faktörlü mineralli güneş koruyucusu sınıfta kalmış. Bir de ürünler/markalar yok diye sevinmeyin, içindekileri sitede aratarak etken maddenin şeytan mı melek mi olduğunu öğrenebilirsiniz.

Sitenin puanlama yöntemine göre 1-3 arasında puan alan ürün yırtıyor. Ancak o rakamlar 10'a yaklaştıkça kızarmıyor mu, işte ondan kormak lazım oluyor.


Ürünleri kullanmak mı yoksa buradan takip etmek mi bünyeye zarar, karar sizin.

Bir de güneş koruyucuları hakkındaki dosyayı herkesin okumasını tavsiye ederim.


Etiketler: , ,

"comments">

<$BlogItemCo5h4>
Blogger pelin

<$BlogCommenmelis,

her ne kadar içeriklere takıntılı olmasam da insan meraktan bakıyor...diorlar pek iyi çıkmadı,MAC den biraz yırttım galiba:-) supper bi site ,eline saglık..

<$BlogCommen11:40 ÖÖlogCommen  Anonymous evergreen

<$BlogCommenhayvanlar uzerinde test edilmeyecek, zararli kimyasal icermeyecek derken elde pek bir sey kalmiyor kozmetik anlaminda kullanacak:)ama ben kendi adima, hayvanlar uzerinde test edilmemesi zorunlu ve degismeyecek bir tercih olmak uzere, zararsiz olmasina da dikkat etmeye calisiyorum.

<$BlogCommen5:17 ÖSlogCommen  Blogger seda

<$BlogCommenben de aynı travmayı yaşadım, ama id bareminerals'ta bile zararlı bişiler olabildiğine göre, sanırım ipin ucunun kaçması kaçınılmaz. o zaman değil makyaj yapmak, krem bile sürmememiz gerekicek, e o da ayrı bir zarar cilde:)

en iyisi secret yaparak sürmek sürüştürmek belki de, yok yok bişicik olmaz diyerek:)

<$BlogCommen12:44 ÖSlogCommen  Anonymous Tülin

<$BlogCommenYuhh yaa, her gün kullandığım güneş koruyucumun derecesi/ puanı ya da her neyse osu 7 çıktı, kurban olayım güneşe mi demeliyim şimdi.

<$BlogCommen5:42 ÖSlogCommen  Anonymous Adsız

<$BlogCommentülin,

benim kullandığım ahava mineralli'nin notu felaket.
ben bu yaz için ya california baby, ya da keys soap'tan bir gunes kremi getriticem. http://www.keys-soap.com/

aslında ewg'nin blogunda yazdigi gibi ihtiyacin yoksa mumkun mertebe kozmetik kullanma!
.melis

<$BlogCommen12:28 ÖSlogCommen  <$BlogItemCrYorum Gönder

nd #comments --> v>